פתיחת עסק מעבר לים

הרעיון להקים עסק מעבר לים ובעיקר בארה"ב קורץ לישראלים רבים ובחלק מהמקרים הקריצה הופכת לעשייה אמיתית והיזמים נפרדים מעבודתם כשכירים או כעצמאיים והופכים לבעלי עסק במדינות שונות.

עסקים משתלמים יכולים להתבצע באמצעות פתיחת עסק במדינות שונות בהן הערך של המטבע גבוה יותר מהשקל. כמו כן, ניתן להשקיע בעסק שמניב תשואה שמאפשרת יצירת רווחים נאים. הקמת עסק בארה"ב יכולה להתאים לאנשים שיש להם עסק בארץ והם מעוניינים להגדילו, לבעלי מותג או מוצר חדש ועוד. כדי לממש את החלום ולהצליח צריך לעבוד קשה- ללמוד על הנושא, להכיר את המכשולים והקשיים, להכיר את החוקים ולהתארגן בצורה נכונה ומחושבת.

רוצים להקים עסק בארה"ב?

לפני פתיחת עסק מעבר לים- חלק מהשאלות שיהיה עליכם לשאול את עצמכם

איזה עסק אני רוצה להקים?

כל יזם שמעוניין לקים עסק בחו"ל צריך לברר עם עצמו איזה עסק ברצונו להקים- לכן יהיה עליכם לשאול את עצמכם האם אתם מעוניינים להקים עסק נדל"ן בארה"ב? האם אתם מעוניינים להקים עסק של מסחר ורכש? האם אתם מעוניינים להקים חנות באינטרנט? וכו'- התשובה על השאלה תסייע לכם להתמקד שכן לכל עסק יש אופי אחר והיקף שונה. תוכלו להקים את העסק על שמכם או עם שותפים.

באיזו מדינה כדאי לי להקים את העסק?

אם אתם מתכננים לרכוש נכס או להקים חנות באחת המדינות כדאי שתקימו את העסק באותה המדינה. במידה והעסק לא קשור  לשום מדינה מבחינה בחינה פיזית מומלץ להקים אותו במדינה שגובה מיסים נמוכים יחסית- כמו למשל דלוור או וויומינג.

באיזה תאגיד לבחור?

משקיעים זרים יכולים לבחור בין שתי אופציות של תאגידים-האופציה הראשונה היא LCC –מדובר על האופציה הפופולארית בשל המיסוי האחיד, הגמישות והפשטות. האופציה השנייה היא C-CORPORATION- אותה מעדיפים בעיקר יזמים צעירים שמעוניינים לקבל מימון.

כמה זמן לוקח להקים את העסק?

ניתן להקים את העסק במהירות- תוך כמה ימים עד כמה שבועות כאשר הזמן תלוי במדינת הרישום ובסוג החברה. הרבה מדינות מאפשרות ליזמים להקים את העסק במסגרת הליך מזורז.

כמה עולה להקים עסק בארה"ב?

הסכום שיהיה עליכם לשלם נע בין מאות אלפי שקלים לכמה אלפי דולרים. המחיר תלוי במדינת הרישום, בסוג החברה ובסוג המסלול.

שלבי פתיחת עסק בארה"ב

להלן 5 השלבים של פתיחת עסק בארה"ב: 

השקעה בנדל"ן

ראשית- יש לפנות אל חברה שמתמחה בליווי יזמים ישראלים בביצוע פעילות עסקית בארה"ב. יועץ החברה ישאל אתכם שאלות בנוגע לסוג החברה, סוג הבעלות והמדינה בה אתם מעוניינים להקים את העסק. לאחר שהיועץ יקבל את האינפורמציה הוא יוכל לספק לכם ייעוץ.

שנית- בשלב השני יהיה עליכם להכין את המסמכים הדרושים- מסמכים אלו כוללים את הסכם בעלי המניות, החלטות מועצת המנהלים, הסכם התאגדות וכו'- נציג החברה יתעד את הפרטים ויעביר אותם לאישור וחתימה. לאחר החתימה יעברו המסמכים אל הרשויות בארה"ב.

שלב שלישי- העסק יאושר על ידי המדינה והמסמכים של ההתאגדות יעברו אל נציג החברה.

שלב רביעי- הנציג של החברה ירשום את העסק ברשות המס הפדראלית והעסק יקבל מספר.

שלב חמישי- נציג החברה יכין תיק מסודר של ההתאגדות של העסק. המסמכים יכללו אישור של הרישום בשלטונות מס ההכנסה, המספר הייחודי של העסק, אחוזי בעלות או תעודות מניה, הסכם בעלי מניות, אישור של הארגון, אישור על הכתובת המשפטית, הכנת ניירת לפתיחת החשבון, פתיחת חשבון בנק ועוד. לאחר סיום חמשת השלבים יוכל היזם להתחיל בפעילותו העסקית.

לבחור בחברה מקצועית ואמינה

חברה מקצועית, וותיקה, אמינה ובעלת ניסיון אשר מתמחה בהליכי רישום של עסקים אמריקאים תוכל לסייע לכם לרשום את העסק במדינה בה בחרתם, לייעץ לכם ולהעניק לכם סיוע מלא לכל אורך הדרך.